Site name
Site name

Koje suplemente treba uzimati u srednjem životnom dobu


čovek-sipa-suplemente-na-dlan

Želiš da među prvima dobijaš
informacije o popustima i korisne savete?

09.08.2021.

Kada zađemo u srednje doba, polako počinjemo da primećujemo suptilne promene na telu. Premda su efekti starenja neizbežni, oni se mogu umanjiti i usporiti pomoću vitamina, minerala i dodataka ishrani kako bismo što duže bili u punoj snazi. Evo suplemenata koji su idealni za srednje životno doba.

Vitamin B12: Ovaj vitamin ključan je za moždane funkcije i zdravlje krvnih ćelija. Vitamin B12 se sve sporije apsorbuje kako starimo, tako da moramo svakodnevno da ga unosimo u organizam.

Kalcijum: Ovo je mineral koji je od ključne važnosti za zdravlje kostiju. Međutim, ni s njim ne treba preterivati, nego unositi dovoljne količine namirnica bogatih kalcijumom.

Vitamin D: Vitamin D štiti od oboljenja povezanih sa starenjem, poput bolesti srca ili dijabetesa, i ujedno sprečava smanjenja mišićne mase. Premda većinu vitamina D dobijamo iz sunčeve svetlosti, unos možete povećati tokom zimskih meseci.

vitamini

Magnezijum i kalijum: Ako vam je ishrana uravnotežena, možda nije potrebno da povećate unos ovih minerala. Međutim, ako se ne hranite uravnoteženo, smanjeni unos se može odraziti na krvni pritisak.

Omega-3: Dobre masne kiseline su izuzetno blagotvorne, na primer, održavaju kognitivne sposobnosti i smanjuju rizik od nastanka srčanih oboljenja. Ako ne volite masnu ribu, omega-3 masne kiseline možete unositi i putem kapsula.

Hrom: Usporavanje metabolizma je uobičajena pojava koja se povezuje sa starenjem. Suplementi koji sadrže hrom mogu da ubrzaju metabolizam, što se pozitivno odražava na mišićnu masu i gubitak sala, kao i na umanjenje apetita.

suplementi

Probiotici: Bakterije koje se nalaze u našim crevima veoma su važne za imunitet i težinu. Svakodnevni unos probiotika može im u velikoj meri pomoći.

Glukozamin: Artritis postaje sve češća pojava u starijem dobu, ali unos glukozamina može sprečiti njegovu pojavu.

Psilijum: Vlakna su važna za pravilan rad sistema za varenje. Osim toga, unos ovog dodatka ishrani smanjuje rizik od bolesti srca.

Lutein: Starenje ne mora nužno značiti da morate da počnete da nosite naočare za vid. Ako svakodnevno unosite lutein, možete da očuvate zdravlje očiju.

Svakako se pored dobrih životnih navika i unošenja potrebnih suplemenata preporučuje i zdravstveno osiguranje. Bilo da je u pitanju preventivni pregled, lečenje ili hitan slučaj, bitno je da vam je uvek dostupan neko ko je stručan i ljubazan, ko može da odgovori na vaša pitanja ili pomogne u organizaciji ili planiranju lečenja.

Saznajte više o zdravlju  uz savete za opštu dobrobit organizma:

Vitamini i minerali neophodni za jak imunitet

Super hrana - najbolji saveznik zdravlja

Saveti za pripremu zdravih obroka za celu porodicu

 

Prijavi se
Budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena * su obavezna