Site name
Site name

Zdravija ishrana za decu


zdrava ishrana za decu

Želiš da među prvima dobijaš
informacije o popustima i korisne savete?

09.11.2021.

Zdrava i uravnotežena ishrana je važna u svakom dobu, a naročito tokom odrastanja. Deca danas sve manje jedu voće i povrće i teško je navići ih na zdravu hranu čije su prednosti velike. Zdrava hrana podstiče koncentraciju, bolji san, pravilan rast i razvoj. Ako vam je potrebna pomoć, pogledajte kako da dečiju ishranu učinite zdravijom čak i ako konzumiraju brzu hranu.

zdrava hrana

Pravite zdravu brzu hranu kod kuće

Burgeri, pomfrit i pileći medaljoni se smatraju brzom i lošom hranom. Činjenica je da su jako ukusni, ali ne znamo šta je sve u njima. Šećer, so, emulgatori negativno utiču na pravilan razvoj tela.

Da biste kontrolisali šta deca jedu, burgere možete praviti kod kuće. Na taj način ćete znati poreklo sirovina i kontrolisati unos soli i šećera. Potrebni su vam čisto mleveno meso, biber, malo soli, zemička i sir.

Dodajte zdrave priloge

Nije uvek lako odoleti iskušenju odlaska u restoran brze hrane. Ako ste ceo dan u žurbi nekada je lakše kupiti gotovu porodičnu večeru. To ne znači da sve što jedete mora da bude nezdravo.

Postoje zdravi prilozi. Možete da napravite salatu od svežeg povrća ili da ispečete mlade krompire u rerni. Pripremajte ih bez ulja, sa ljuskom, posute himalajskom solju i biberom. Zagrejte rernu na 200 stepeni i pecite 30 do 40 minuta.

zdrava ishrana

Napravite zdravi desert

Deci je posle slanog obroka potreban šećer. Često prvo pomisle na najnezdravije opcije kao što su sladoled ili čokoladni kolači. Potrudite se im ponudite sveže voće, kompot ili voćni jogurt.

Slatkiši ne bi trebalo da budu dostupni svaki dan, već dva ili tri puna nedeljno, vikendom i za važne događaje. Tako će deca izgraditi zdravije navike u pogledu konzumiranja šećera.

Smanjite upotrebu soseva i preliva

Sosevi i prelivi za salate i burgere često obiluju nepotrebnim konzervansima i aditivima.

Salatu možete začiniti maslinovim uljem i ceđenim sokom od limuna ili limete, dok kečap možete da zamenite domaćim sokom od paradajza koji sami napravite.

Zdravi obroci, grickalice i užina

Potrebu za nezdravom hranom i grickalicama možete umanjiti zdravim redovnim obrocima i užinom. Deca, kao i odrasli, ne bi trebalo da preskaču doručak, koji je najvažniji obrok. Pripremite ovsene pahuljice sa voćem i jogurtom koje će odstojati preko noći. Ujutro će biti lepo natopljene, a vi ćete imati spreman doručak.

zdravi obroci

Za ručak uz potaž ili toplu pileću čorbu možete poslužiti kuvano povrće sa piletinom, a za užinu sveže ili orašasto voće.

Obratite pažnju na napitke

Pored celodnevne ishrane, često zaboravimo šta deca piju. Uglavnom više vole da piju sokove nego vodu. U bezalkoholnim gaziranim napicima, čak i u kupovnom ledenom čaju se nalazi mnogo šećera.

Zato deci ponudite limunadu ili domaći sok od maline, jagode ili višnje u koji ćete umesto šećera dodati med.

I na kraju, upamtite da se zabranom često postiže suprotan efekat. Ako detetu branite da jede brzu hranu, verovatno će se desiti upravo ono što ne želite, tako da je najbolje ponuditi zdraviju alternativu i svojim ponašanjem dati dobar primer.

Ukoliko i sami ne konzumirate zdravu hranu, decu učite lošim navikama. Treba da pazite na sopstveno zdravlje i da imate zdravstveno osiguranje po meri vaše porodice.

Pročitajte i:

Kako da zaštitite zdravlje cele svoje porodice

Kako da pazite na ishranu i izbegavate grickalice

Kako da brinete o sebi kada ste roditelj

 

 

Prijavi se
Budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena * su obavezna