Shop
Kako da smanjite stres kod zaposlenih

Kako da smanjite stres kod zaposlenih

Zaposleni koji su pod stresom manje su produktivni. Zato pogledajte naše ideje da biste zaposlene učinili srećnijim na poslu.

29.11.2023.

Stres na radnom mestu nije dečja igra. Pored problema koje može uzrokovati kod zaposlenih, može da bude loš i za poslovanje. Zaposleni koji su pod konstantnim stresom manje će učestvovati u radnim aktivnostima, produktivnost će im biti smanjena i češće će ići na bolovanje nego oni koji nisu pod stresom.

Istraživanja organizacije STADA pokazala su da je 2022. godine broj stanovnika Evrope koji su iskusili izgaranje na poslu povećan na 59 odsto, dok ga je u Srbiji svaka peta osoba iskusila.

Na sreću, postoje brojne stvari koje možete učiniti kao poslodavac da biste zaposlene učinili srećnijim na poslu, a samim tim i produktivnijim. Možete početi od sledećih deset koraka.

1. Postavite jasne ciljeve

Zaposleni su najproduktivniji kada znaju za šta rade i šta ih čeka na kraju puta. Nepostojanje jasnih ciljeva može dovesti do anksioznosti u pogledu uloga i odgovornosti, što se nadalje odražava na povećane nivoe stresa kod zaposlenih.

2. Saslušajte zaposlene

Važno je da zaposleni ne budu pretrpani poslom jer neće moći da rade sve odjednom. Osim toga, obeshrabriće se i zapašće u još veći problem. Zato ih na vreme saslušajte i uzmite u obzir predloge za poboljšanje produktivnosti.

3. Podstičite benefite odmaranja od posla

AdobeStock_334624095edit.jpg

Premda mnogi pogrešno misle da je dobro raditi do iznemoglosti, to nikako neće povećati produktivnost. Štaviše, ako dođemo do tačke sa koje ne možemo da se vratimo – kasno je. Zato je važno česće odvojiti vreme za odmor od posla.

4. Praktikujte politiku pojedinačnih zadataka

Obavljanje više zadataka u isto vreme uzrokuje više stresa I neproduktivnosti. U prilog tome goviri činjenica da najviše vremana zaposleni utroše na čitanje mailova. Četso, upravo je ova radnja ona koja uvodi u stress jer prekida i sklanja pažnju zaposlenog sa aktivnosti kojom se trenutno bavi. Zato oje predlog da ga zaposleni proveravaju jednom ili dvaput dnevno i da u slučaju hitnosti mogu da koriste i telefon.

5. Ne šaljite mejlove nakon radnog vremena

Osim što predstavlja zadiranje u lični život i uticaj na promenu prioriteta, slanje mejlova u vreme kada treba da se odmorimo od posla nikako ne podstiče male sive ćelije na rad jer se radi o potpuno drugačijem kontekstu na koji nismo navikli. Zato na poslu uspostavite politiku ne praktikovanja slanja mejlova nakon radnog vremena.

6. Usredsredite se na ishod umesto na radno vreme

Ako se bavite prodajom usluga, bitan vam je konačan ishod, odnosno krajnji proizvod, a ne vreme koje je utrošeno na rad. Tako se može desiti da postavljanjem nerealnih rokova zapravo postignete potpuno suprotan efekat. Shvatite da je potpuno u redu da se zadaci nekad obave malo ranije, a nekad kasnije, samo bez pritiska, jer on nikome nikad nije pomogao.

7. Uredite radni prostor

Sivi zidovi i loša osvetljenost neproduktivni su i stvaraju stres. Zato je bolje reorganizovati radni prostor tako da ima dovoljno prirodne svetlosti tokom obdanice, zatim dosta biljaka koje prečišćavaju vazduh i slika koje oplemenjuju okruženje i podstiču produktivnost.

8. Održavajte sastanke van kancelarije

shutterstock_1541328149edit.jpg

Neverovatno je šta se sve može postići uz malo vežbanja, svežeg vazduha i promene okruženja. Zato naredni sastanak organizujte van kancelarije. Neka to bude velnes dan. Nađite odgovarajući prostor u kom će se vaši zaposleni osećati prijatno, organizujte sadržaj koji će im pomoći da se opuste poput časa joge ili stolica za masažu, ponudite im zdrav meni i detoks napitke i videćete koliko će sastanak koji ćete održati biti produktivniji.

9. Ponudite pretplatu na aplikacije za meditaciju

U savremeno doba u kom neprestano jurimo na sve strane i balansiramo između privatnog i poslovnog života često je teško naći vremena za brigu o sebi. U tom smislu na negovanje iznutra trošimo najmanje vremena, pa naše mentalno zdravlje često ostaje po strani.

Njega pak sve više ljudi neguje meditacijom pomoću koje, bar nakratko, mogu da se u potpunosti posvete sebi i razbistre misli. To je najjednostavniji način da se osvestimo i mislimo na sadašnji trenutak. Meditacija može da se trenira kao i svaka druga veština, a u pomoć mogu priteći i aplikacije koje upoznaju sa njom i olakšavaju proces. Ako zaposlene podstaknete na redovno korišćenje aplikacija za meditaciju, ubrzo ćete videti pozitivne efekte i smirenost u kancelariji.

10. Praktikujte ono što zagovarate

AdobeStock_274519306.jpg

Ako i sami ne praktikujete ono što zagovarate, ništa od ovih saveta se neće primiti ni kod zaposlenih. Važno je da svi budu jednaki – pa čak i vi, jer ako ste stalno pod pritiskom, a i sami ga stvarate, poslovanje vrlo brzo može otići u pogrešnom smeru. Zato živite svoju poslovnu politiku i videćete koliko ćete produktivniji tim imati.

Pročitajte još i:

Saveti za borbu protiv stresa i sprečavanje njegovih posledica

Kako (i zašto) graditi pozitivnu kulturu na poslu

Kako da vaše malo preduzeće bude društveno odgovornije

Prijavi se i budi uvek u toku sa najnovijim ponudama i korisnim informacijama

Polja označena * su obavezna