Shop

Obaveštenje o privatnosti za korisnike Generali Srbija mobilne aplikacije

Generali Osiguranje Srbija obrađuje Vaše podatke o ličnosti*

Generali Osiguranje Srbija a.d.o. (u daljem tekstu Društvo), sa registrovanim sedištem u Beogradu, na adresi Vladimira Popovića br. 8, obrađuje Vaše podatke o ličnosti kao Rukovalac podacima*.

Ako želite da dobijete više informacija, možete nam pisati na sledeću poštansku adresu: Generali Osiguranje Srbija a.d.o., Vladimira Popovića br. 8, 11070 Novi Beograd, Srbija.

Ukoliko imate pitanja ili ako želite da iskoristite pravo u pogledu obrade vaših podataka o ličnosti, možete da kontaktirate naše Lice za zaštitu podataka o ličnosti*:

  • e-poštom:dpo@generali.rs
  • redovnom poštom: Generali Osiguranje Srbija a.d.o., Vladimira Popovića br. 8, 11070 Novi Beograd, za Lice za zaštitu podataka.

 

Zašto su nam potrebni vaši podaci o ličnosti

  • Kada pretražujete našu mobilnu aplikaciju u informativne svrhe, tj. kada se registrujete i postanete korisnik naše mobilne aplikacije, prikupljamo lične podatke koje mobilna aplikacija šalje na naš server. Ove podatke obrađujemo da bismo vam omogućili nesmetano i bezbedno pretraživanje celokupnog sadržaja naše mobilne aplikacije i da bismo unapredili vaše korisničko iskustvo.Naše mobilne aplikacije rade na operativnim sistemima Android i iOS.
  • Kada uputite zahtev za kontakt, Društvo će koristiti vaše lične podatke za odgovor na vaše pitanje, sugestiju ili zahtev za ponudu osiguranja.
  • Kada uputite zahtev za ugovaranje osiguranja ili kada se registrujete za korišćenje funkcionalnosti mobilne aplikacije „Moje zdr@vlje“, Društvo će koristiti vaše lične podatke da bismo mogli da pružamo usluge osiguranja koje ste tražili ili koje očekujete da vam pružimo (npr. zaključivanje ugovora o osiguranju, realizaciju zaključenog ugovora, usluge iz ugovora o osiguranju, ispitivanje zadovoljstva klijenata u toku trajanja ugovora o osiguranju...);
  • Kada se naša aplikacija koristi za ugovaranje osiguranja gde je potrebno fotografisati predmet osiguranja, naši zaposleni putem aplikacije slikaju vaš predmet osiguranja i uzimaju vaše podatke o ličnosti kako bismo mogli da zaključimo ugovor o osiguranju. Za ove potrebe Generali mobilna aplikacija automatski preusmerava dalji postupak na web aplikaciju Generali osiguranje Srbija i prikupljeni podaci se automatski pohranjuju u informacioni sistem Generali osiguranje Srbija.

Obrada podataka o ličnosti za potrebe navedene u tački 1 zasniva se na legitimnom interesu Društva da spreči i identifikuje moguće zloupotrebe i da omogući bezbedno pretraživanje mobilne aplikacije.

Obrada podataka o ličnosti za potrebe navedene u tački 2 i 3 zasniva se na vašem zahtevu za preduzimanje radnji u cilju zaključenja i ispunjenja ugovora o osiguranju i u svrhu podnošenja prigovora. U slučaju pohvala i sugestija na rad Društva, obrada podataka se zasniva na legitimnom interesu Društva.

 

Obrada podataka o ličnosti za potrebe navedene u tački 4 zasniva se na vašem zahtevu za preduzimanje radnji u cilju zaključenja ugovora o osiguranju.

 

Zašto nam morate dati svoje podatke o ličnosti

Vaši lični podaci su nam potrebni za prikazivanje mobilne aplikacije i garantovanje njene stabilnosti i bezbednosti. Vi možete da prihvatite ili odbijete da nam ih date, ali bez vaših ličnih podataka ne možemo da vam pružimo najbolje moguće korisničko iskustvo.

Kada uputite zahtev za ponudu/ugovaranje osiguranja ili kada se registrujete za korišćenje funkcionalnosti mobilne aplikacije „Moje zdr@vlje“, obrada vaših podataka o ličnosti je neophodna za zaključenje i izvršenje ugovora o osiguranju koji smo sa vama zaključili i za poštovanje naših zakonskih obaveza.

Nedostavljanje traženih ličnih podataka, kao i dostavljanje delimično tačnih ili nepotpunih podataka, onemogućava naše izvršavanje ugovornih i zakonskih obaveza.

Koje podatke o ličnosti koristimo

Obrađujemo isključivo podatke o ličnosti* koji su nam neophodni za napred navedene svrhe.

U svrhu korišćenja mobilne aplikacije uglavnom obrađujemo sledeće podatke:

  • IMEI – ne za prikupljanje podataka o ličnosti, već kao podatke o pretraživanju;
  • ime i prezime, datum rođenja i imejl adresa –za svrhu registrovanja na mobilnu aplikaciju;
  • JMBG i broj kartice zdravstvenog osiguranja – za svrhu registrovanja na opciju „Moje zdr@vlje“ u okviru mobilne aplikacije;
  • lokacija mobilnog uređaja – koristi se u momentu ugovaranja osiguranja „pomoć na putu“ ili dobijanja informativne ponude za ovu vrstu osiguranja, a radi utvrđivanja lokacije klijenta (klijent mora biti državljanin Republike Srbije i u momentu ugovaranja ovog proizvoda mora biti na teritoriji Republike Srbije);
  • podatke o pretraživanju ‒ kao zbirne podatke, samo u statističke svrhe

U zavisnosti od tražene usluge osiguranja, uglavnom obrađujemo:

  • biografske i identifikacione podatke;
  • kontakt podatke;
  • podatke o polisi osiguranja;
  • poreske podatke (kada se ugovaraju proizvodi životnog osiguranja – FATCA status, poreska rezidentnost zbog ispunjenja zakonski propisanih obaveza);
  • podatke o broju bankovnog računa;
  • posebne kategorije podataka o ličnosti (npr. podaci o vašem zdravstvenom stanju);
  • fotografije motornih vozila, registarsku oznaku, broj šasije motornog vozila – u svrhe zaključenja ugovora o osiguranju (kao što je kasko osiguranje vozila) kada je neophodna obrada fotografija osiguranog vozila.

 

Kada se mobapp koristi za ugovaranje kasko osiguranja obrađujemo sledeće podatke:

  • Ugovarac (fizicko lice) - Ime, Prezime, JMBG, Datum rođenja, Adresa prebivalista i broj, Mesto prebivalista/sedista, Broj poste, Telefon, Mobilni, Email
  • Osiguranik (fizicko lice) - Ime, Prezime, JMBG, Datum rodjenja, Adresa prebivalista, Broj (za adresu), Mesto prebivalista/sedista, Broj poste, Telefon, Mobilni, Email, Osiguranik je strano fizicko lice? (checkbox)
  • Podaci o vozilu - Tip vozila, Vrsta vozila, Marka vozila, Godina proizvodnje, Model vozila, Snaga motora, Zapremina motora, Registarska oznaka, Broj sasije, Broj motora, Namena vozila, Broj registrovanih mesta, Novonabavna vrednost vozila sa PDV-om iz Eurotaxa, Novonabavna vrednost vozila sa PDV-om, Valuta, Faktura (fajl), Dodatni podaci o vozilu - checkbox-ovi (Vozilo namenjeno trzistu SAD?, Volan je na desnoj strani?, Vozilo ima stakleni krov?, Vozilo ima inostrane registarske tablice?, Vozilo ima diplomatske/ekonomske tablice?, Hibrid/Elektro)
  • Podaci o osiguranju - Broj prethodne polise, Pocetak osiguranja (datum), Trajanje osiguranja, Teritorijalna vaznost,

 

Kada se prilikom ugovaranja fotografiše predmet osiguranja Generali mobilna aplikacija automatski preusmerava dalji postupak na web aplikaciju Generali osiguranje Srbija i prikupljeni podaci se automatski pohranjuju u informacioni sistem Generali osiguranje Srbija i ne ostaju sačuvani u mobilnoj aplikaciji.

Podatke o ličnosti dostavljate vi, direktno, ili ih dobijamo preko trećih lica (drugi ugovarač osiguranja, posrednici i zastupnici u osiguranju, itd).

 

Sa kim delimo vaše podatke o ličnosti

Naši zaposleni obrađuju vaše podatke o ličnosti u skladu s postupcima koji obezbeđuju adekvatan nivo bezbednosti i privatnosti podataka. S tim u vezi, Društvo sprovodi standard ISO27001 za bezbednost informacija i niz drugih tehničkih mera zaštite.

Vaše podatke o ličnosti možemo da delimo samo sa  trećim licima ovlašćenim da vrše obradu podataka o ličnosti za napred navedene svrhe. U zavisnosti od tipa obrade podataka, to su obrađivači podataka* ili zajednički rukovaoci*.

Naši zaposleni i treća lica koja obrađuju vaše podatke o ličnosti dobijaju izričita uputstva o načinu obrade podataka.

 

U treća lica spadaju organizacije koje se bave održavanjem internet stranica, mobilnih aplikacija i administracijom. U treća lica spadaju i povezana lica Generali grupe, lica koja po raznim osnovama pružaju usluge koje proističu iz ugovora o osiguranju (npr. posrednici u osiguranju, zastupnici u osiguranju, banke, reosiguravači, tehnički i stručni konsultanti, auto-servisi, preduzeća za pomoć na putu, zdravstvene ustanove, povezana lica Generali grupe i sve druge eksterne kompanije koje kao spoljašnji saradnici pružaju IT usluge, telekomunikacione usluge finansijske, administrativne, arhivarske, usluge upravljanja korespodencijom, revizorske i usluge potvrđivanja finansijskih izveštaja, kao i kompanije specijalizovane za ispitivanje kvaliteta usluge). 

 

Gde prenosimo vaše podatke o ličnosti

Generalno, vaše podatke o ličnosti ne prenosimo van teritorije Republike Srbije i zemalja Evropske ekonomske zajednice.

U izuzetno retkim slučajevima, samo u napred navedene svrhe i na zahtev, vaše podatke o ličnosti možemo preneti napred opisanom trećem licu ili javnom organu, i van Republike Srbije i Evropske ekonomske zajednice.

U svakom slučaju, prenos vaših podataka o ličnosti vrši se u skladu sa važećim zakonima i međunarodnim sporazumima uz implementaciju odgovarajućih mera zaštite (npr. standardne ugovorne klauzule, obavezujuća poslovna pravila, odobreni kodeksi postupanja, izdatim sertifikatima, ugovornim odredbama između rukovaoca i obrađivača uz odobrenje Poverenika).

 

Vaša prava u pogledu obrade podataka o ličnosti

Pristup    
Pristup svojim podacima o ličnosti možete zahtevati ako želite da znate koje kategorije podataka o ličnosti Društvo trenutno obrađuje, s tim što morate napomenuti da se zahtev odnosi na podatke o licu koje je samo pretraživalo našu mobilnu aplikaciju.

Ispravka ili dopuna    
Možete zahtevati da Društvo ispravi ili dopuni podatke o ličnosti koji su netačni ili nepotpuni.

Brisanje    
Možete zahtevati da Društvo izbriše podatke o ličnosti ako je ispunjen jedan od sledećih uslova:

  • ako podaci o ličnosti više ne služe svrsi u koju su prikupljani i obrađivani;
  • ako opozovete saglasnost za obradu podataka i ukoliko ne postoji drugi pravni osnov za obradu;
  • ako se protivite automatskom odlučivanju i ne postoje jači legitimni osnovi za obradu, ili ako se protivite obradi u svrhu direktnog marketinga;
  • ako se podaci o ličnosti obrađuju nezakonito;
  • ako se podaci o ličnosti moraju izbrisati u skladu sa zakonskim obavezama Društva.
  • ako su podaci o ličnosti su prikupljeni u vezi sa korišćenjem usluga informacionog društva.

Ograničavanje obrade

Možete tražiti da se ograniči obrada podataka o ličnosti po jednom od sledećih osnova:

  • Osporavate tačnost svojih podataka o ličnosti tokom perioda u kojem Društvo može da to proveri;
  • Obrada je nezakonita i tražite da se umesto brisanja podataka ograniči njihova upotreba;
  • Društvu više nisu potrebni podaci o ličnosti, ali vi ih tražite radi podnošenja, ostvarivanja ili odbrane svog pravnog zahteva;
  • Uložili ste prigovor na obradu u skladu sa pravom na prigovor i automatizovano donošenje odluka, dok se ne utvrdi da li legitimni interesi Društva pretežu u odnosu na vaše pravo na privatnost.

Prenos    

Možete zahtevati da podatke koje Društvo obrađuje na osnovu saglasnosti dobijete u strukturisanom, uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom obliku i da te podatke prenesete drugoj organizaciji, ili da ih Društvo prenese ako je to tehnički izvodljivo.

Ukoliko se obrada podataka o ličnosti zasniva na vašoj saglasnosti (pristanku), možete je opozvati u svakom trenutku, ali to neće uticati na zakonitost obrade na osnovu saglasnosti pre opoziva.

Ako je izvršen prenos vaših podataka o ličnosti izvan Evropske ekonomske zajednice, imate pravo da dobijete kopiju tih podataka uz navođenje države kojoj / država kojima su podaci o ličnosti stavljeni na raspolaganje.


Svoja prava u pogledu obrade podataka o ličnosti ostvarujete upućivanjem odgovarajućeg zahteva elektronskom ili redovnom poštom. Podnošenje zahteva je besplatno, osim ako se ne ispostavi da je bio neosnovan ili preteran.

  • E-pošta:dpo@generali.rs
  • Redovna pošta:Generali Osiguranje Srbija a.d.o., Vladimira Popovića br. 8, 11070 Novi Beograd

 

Vaše pravo da uložite prigovor na obradu podataka o ličnosti

Prigovor na obradu podataka o ličnosti će biti automatski usvojen samo kada vaše podatke obrađujemo na osnovu legitimnog interesa, a u svrhu direktnog marketinga i profilisanja za direktni marketing. U ostalim slučajevima se vrši procena na osnovu koje će biti odlučeno da li se prigovor usvaja ili ne.

 

Vaše pravo da podnesete pritužbu nadležnom organu

Ukoliko smatrate da se obradom vaših podataka o ličnosti krši Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, imate pravo da podnesete pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti* na adresu navedenu na internet stranici
https://www.poverenik.rs/sr

 

Koliko dugo čuvamo vaše podatke o ličnosti

Koliko dugo ćemo čuvati vaše podatke o ličnosti zavisi od pravnog osnova i svrhe njihove obrade, u skladu sa važećim zakonima o privatnosti.

Kada se obrada podataka vrši na osnovu ugovora, vaše podatke o ličnosti dužni smo da čuvamo tokom čitavog trajanja ugovornog odnosa i 10 godina posle isteka ugovora o osiguranju. U slučaju nastanka štetnog događaja ili osiguranog slučaja, podatke čuvamo 10 godina od utvrđivanja štete odnosno ugovorenog iznosa.

Podatke prikupljene na osnovu sagalasnosti čuvamo 5 godina, ili do opoziva saglasnosti – šta god da prvo nastupi, dok podatke prikupljene na osnovu legitimnog interesa čuvamo do ispunjenja svrhe u koju su prikupljeni.

 

Izmena i ažuriranje obaveštenja o privatnosti

Uzimajući u obzir moguće izmene i dopune Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, Društvo može da ažurira, u celosti ili delom, ovo obaveštenje o privatnosti. Sve izmene ili ažuriranja biće objavljeni na internet stranici Društva www.generali.rs.

 

Rečnik

Obrada je svaka radnja ili skup radnji koje se vrše automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti ili njihovim skupovima, kao što su prikupljanje, beleženje, razvrstavanje, grupisanje, odnosno strukturisanje, pohranjivanje, upodobljavanje ili menjanje, otkrivanje, uvid, upotreba, otkrivanje prenosom, odnosno dostavljanjem, umnožavanje, širenje ili na drugi način činjenje dostupnim, upoređivanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje.

Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji, identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jednog, odnosno više obeležja njegovog fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta.

Posebne kategorije podataka predstavljaju rasno ili etničko poreklo, političko mišljenje, versko ili filozofsko uverenje ili članstvo u sindikatu, kao i obrada genetskih podataka, biometrijskih podataka u cilju jedinstvene identifikacije lica, podataka o zdravstvenom stanju ili podataka o seksualnom životu ili seksualnoj orijentaciji fizičkog lica.

Podaci o zdravlju su podaci o fizičkom ili mentalnom zdravlju fizičkog lica, uključujući i one o pružanju zdravstvenih usluga, kojima se otkrivaju informacije o njegovom zdravstvenom stanju.

Lice na koje se podaci odnose je fizičko lice čiji se podaci o ličnosti obrađuju.

Rukovalac podacima je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti koji samostalno ili zajedno sa drugima određuje svrhu i način obrade. Zakonom kojim se određuje svrha i način obrade, može se odrediti i rukovalac ili propisati uslovi za njegovo određivanje.

Zajednički rukovalac znači fizičko ili pravno lice, javni organ, agencija ili drugo telo koje, zajedno sa ostalim rukovaocima podacima, utvrđuje svrhu i načine obrade podataka o ličnosti.

Obrađivač podataka je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti koji obrađuje podatke o ličnosti u ime rukovaoca.

Saglasnost (pristanak) lica na koje se podaci odnose je svako dobrovoljno, određeno, informisano i nedvosmisleno izražavanje volje tog lica, kojim to lice, izjavom ili jasnom potvrdnom radnjom, daje pristanak za obradu podataka o ličnosti koji se na njega odnose.

Povreda podataka o ličnosti je povreda bezbednosti podataka o ličnosti koja dovodi do slučajnog ili nezakonitog uništenja, gubitka, izmene, neovlašćenog otkrivanja ili pristupa podacima o ličnosti koji su preneseni, pohranjeni ili na drugi način obrađivani.

Lice za zaštitu podataka o ličnosti znači lice zaduženo za vršenje aktivnosti podrške za funkcije Društva i kontrolnih aktivnosti u vezi sa obradom podataka o ličnosti. Takođe je zadužen za saradnju sa Nadzornim organom i predstavlja tačku kontakta, i za subjekte podataka, za sva pitanja koja se odnose na obradu podataka o ličnosti.

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti je nezavisan i samostalni organ vlasti ustanovljen na osnovu zakona, koji je nadležan za nadzor nad sprovođenjem Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i obavljanje drugih poslova propisanih zakonom.